fredag 14 maj 2010

Papperslappar även kallade pengar...

Det regnar ute, massor! myspys men blir nog ingen cykeltur till Lindberg som jag föreslog för Zara.
Tänker på Hanna som är i Milano nu. Hoppas hon har det riktigt bra:)

Rätt coolt hur lätt det är att ta sig från ett land till ett annat bara sådär. Det enda som om hindrar är pengar. Pengar, pengar , pengar.
Hade jag haft mycket pengar nu hade jag satt mig på ett plan i morgon. Packa idag rest i morgon. Top fem är just nu:

  1. Nya zeeland,


  2. Roadtrip i Europa

  3. (Asien) Kina, Japan,Vietnamn

  4. Kenya

  5. Roadtrip i Sverige


Har inget behov av att ha mycket pengar men jag skulle hinna göra så mycket mer. Packa idag resa i morgon. Annars är materialism inte mycket för mig.



Men hur lätt är det egentligen att sitta med vetskapen om att den stora vida världen finns där runt hörnet om jag hade möjligheten att slänga fram tusenlapparna. Eller vem har kontanter idag? Visa kortet menar jag. Ännu lättare,bara dra tryck in din personliga kod, godkän. Du är nu så gott som på Arlanda redan med handbagaget i din hand efter att just ha checkat in och andats in flyplatsluften. En luft som blandats av olika kulturer och parfymer som möts på ett och samma ställe mot olika mål i världen. Press ok and here we go!

Det gäller att även kunna se till det lilla. Som tex en cykeltyr till Lindberg en lördagsförmiddag i det kalla maj. Men det regnar ute, massor! myspys men blir nog ingen cykeltur idag.

1 kommentar:

  1. I Horndal skiner solen och himlen är på väg att bli blå... cykla hit istället! ;)

    PUSS!

    SvaraRadera