tisdag 24 april 2012

Lyckan

Idag när jag skulle parkera min cykel då jag kommit till jobbet var det en gubbe i 70års åldern som skulle cykla därifrån istället, han sa lite raskt "jaha får se om den här startar idag då!" vi började då prata om fördelarna med att ta cykeln istället för bilen. Himla trevlig var han. Han berättade även att han tränade inför sthlm maraton. Låt mig få bli en en sådan tant om hälsan vill mig väl. Inte för att jag nödvändigtvis måste springa mararaton men ha den där gnistan och hoppet.

När jag sedan cyklade från jobbet för att sedan parkera cykeln hos Emilie hör jag någon vissla fram i full fart. Vem visslar tänkte jag och tittade upp. Jo en gubbe på en cykel minsann. Är det så det kan vara att vara gammal föstår jag inte varför folk envisas med att spruta i en massa botox för att söka någon slags lycka genom att föryngra sig. En cykel och några årsringar kan vara allt som behövs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar