måndag 23 april 2012





Tröttnar aldrig på att fota orkidèer, riktigt kul faktiskt.
Med risk att låta som en gammal tant, men jag blir så glad när vår orkide blommar om direkt efter att dom andra blommorna har dött. För hur kul är det att bara ha en pinne i en kruka. Me like.


Då vi snart ska byta vår tvåa mot en trea får vi även en balkong!! Ganska liten men ändå. Får jag plats med ett litet bord och ett par stolar är jag glad. Ska även ha lite krukor med kryddor. Har planterat lite kryddväxter i ett mini drivhus jag köpte. Än så länge är det basilikan jag har hopp för. Jag är ju inte direkt nått proffs när det kommer till sådant här! Men min lycka över att äntligen få en balkong har fått mig inspirerad. Har även planterat solrosor:)

1 kommentar:

  1. Ohh vad roligt att det blev så att ni flyttar och en balkong är ju värdefullt. Ja orkidéer är så fina då de blommar. Härligt att se ett inlägg från dig och fint du gjort om här
    kramar

    SvaraRadera