torsdag 15 april 2010

Arbetslöshet.

Idag har jag inget planerat alls, skönt på sätt och vis. Inte ofta man har en hel dag bara för sig själv. Men visst blir man rastlös av tanken. Tror att man måste bli bättre på att bara vara.
Det jag måste göra är att söka några jobb som inte finns, men letar man mellan raderna så kanske kanske...
Jobbsökande kan vara väldigt stressande. Det vet nog alla som har suttit i den situationen. Men har bestämt mig för att hålla mig lugn. Det har alltid löst sig förut så varför skulle det inte göra det nu?
Jag får faktiskt skylla mig själv att jag sitter i den här situationen. När jag tänker tillbaka två och ett halvt år så är det ändå värt allt.
Men att säga upp sig från ett fast jobb känns lite idiotiskt idag. Men då hade det varit mer idioti att stanna kvar. Tänk vad jag hade missat.

Livet är trots allt för kort för att bara nöja sig hela tiden. Ibland måste man våga släppa på allt för att kunna leva fullt ut.

Nu tillbaka till jobbsökandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar