onsdag 28 april 2010

Just nu.



Tiden står stilla. Vill jag gärna tro. Men så är det ju inte. Ett litet barn hade vetat bättre.
Är nog meningen att jag ska ha min period ju nu. En period fylld av tid. För mycket tid enligt mig. Men ja som sagt...ett barn hade vetat bättre.


Är van att alltid ha fullt upp. Men av någon anledning är det lugnt nu. Jätte, jättelugnt. Har aldrig varit så lugnt i hela mitt liv. Gissa om det känns konstigt!
Förra året hade jag tre extrajobb samtidigt ett tag. Blev inte mycket tid över till annat då.
Som om ett par tusen skulle vara mer värt än att umgås med nära och kära. "Bara vara" fanns inte heller på världskartan. Sova, vem behövde sova?


Från detta kaos till nästan ingenting. Ser det som den största utmaningen i mitt liv faktiskt.

Ska lära mig att "bara vara"

Detta kan vara sista gången jag har så här mycket tid, vad vet jag om framtiden? Som person vill jag ha mycket att göra och tror att jag kommer att få det inom snar framtid.
Barn är bra på de där. Dom ser allt för vad det är och vet hur man ska leva. Som "vuxen" (tycker egentligen inte om det ordet men inget annat ord tycks infinnas för tillfället) glömmer man lätt bort att bara stanna till och titta på allt vi har runt omkring oss.


Nu känner jag mig som en riktigt DramaQueen. Men är man född leo så är man.


Kaffet är slut, dax att gå ut på en promenad och köpa Avesta tidningen. Mosters lillkille och hans stolta föräldrar är med idag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar