torsdag 29 april 2010

Flytthjälp

Igår var det dax att flytta för Maggis, Staffan och Leon. Jag och Daniel och ett gäng till var flytthjälp. Gick riktigt smidigt. Har faktiskt inget emot att flytta så länge jag slipper bära dom tyngsta grejerna;) Flytta innebär nått nytt. Nytt är spännande!
Men för vår del hoppas jag att det dröjer ett tag. Två flytter på ett och ett halvt år får räcka=)
Dessutom trivs jag där vi bor nu i vår lilla tvåa. Hus? Visst! Då skulle jag få en trädgård att pyssla om, skulle kunna slänga mig ute och sola på gräsmattan så gott som näck, få min egen ingång till huset som inte luktar rök "najs!" Skulle få mer räkningar och dra på mig lån...inte nice.
En dag vill jag ha hus. men inte än. Nu vill jag bo billigt i vår tvåa och fortsättta roa de nyfikna grannarna mitt i mot i radhusen. Det bästa är när dom t.o.m drar undan gardinerna för att kanske kunna se liiiite mer. Det är fördelen med att bo längst ner, man roar alltid någon som har tråkigt.
Dom roar oss oxå när jag tänker efter, vi har ju rena rama svensson svensson på vår gata. Fast LIVE! Jepp jepp , ge och ta det är vad livet handlar om. Gött tycker ja.

1 kommentar:

  1. Haha, visst är det ganska roligt att bo så här ändå! :) Du i Skogsbo, jag i Horndal... men jag klagar inte, man gör det för att det är billigt och så länge man inte bestämmer sig för att det ska va tråkigt så är det inte tråkigt... tvärt om! Men du måste nästan låsa dig ute nån kväll så du får gå och knacka på hos nån vettskrämd granne... jag glömmer aldrig minen på mina grannar när jag gjorde det ;)

    SvaraRadera