lördag 8 januari 2011

Nytt år!

Första veckan har passerat i det nya året. Känns bra, det framtida året har mycket att erbjuda om man så vill. Jag vill.
Ja vill skratta jag vill gråta jag vill ha roligt jag vill kämpa. Jag vill leva. Jag vill tjäna pengar, jag vill slita, jag vill röra drömmen. Jag vill älska dom omkring mig. Jag vill bli älskad. Ge och ta av det nya året. Ta ännu ett kliv in i det okända som i harmoni arbetar ihop med det välkända, underbara jag valt att behålla från det som tidigare varit. Dåtid och nutid mixas ihop i en härlig blandning med smak av vanilj. Framtiden visar vägen men avslöjar inte gärna för mycket. Vägen är min att gå ingen annans.

alla fall...

Veckan började med 30 års kalas. Grattis söt!
Jag, Daniel , Maggis och Staffan skrev in oss på ett gym. Nu väntar ett års träning! Ser verkligen fram mot det.
Veckan fortsatte med lite mer julfirande tilsammans med släktingar. Visade sig att Farmor hade en talang som jag missat under alla år jag känt henne men bara måste få höra mer av.
Avslutade veckan inför helgen med några timmars jobb för att sedan avsluta kvällen tillsammans med vänner jag känt i många år nu! Vi började vår gemenskap med cider köpta på Ica och upplevde igår att mycket hänt under dessa år fram till nu.
Tillsammans spelade vi spel, tokiga spel. resulterade i mycket skratt. Sånt gillar vi. Ju längre kvällen gick desto sjukare blev jag. Min förkylning har verkligen bitits sig fast nu. Erica var oxå sjuk. Men vi ville åka till Elin ändå och stannade tills klockan var halv två på natten. Tack alla inblandade för en mysig kväll och elin för att vi fick komma. Är inte direkt friskare idag men vad gör väl det? Det är en världslig sak. Förresten får man göra lite vad man vill när man är sjuk. Det vill säga inte ett skit om man känner för det:)

3 kommentarer:

  1. vad poetiskt du skriver, och vad härligt ditt 2011 låter, det tåget vill jag också haka på =D
    Krya på dig
    kramar

    SvaraRadera
  2. haha får mina poetiska ryck ibland;) kramar

    SvaraRadera
  3. Fint skrivet och tack för att ni ville komma! Ni är alltid välkomna :D

    PUSS

    SvaraRadera