torsdag 13 januari 2011

oj vilken vecka.

I början av veckan var jag nästan 100 på att åka till Norge och jobba med Emelie och Fredrik i början på februari. Har gått med blandade känslor och sett fram mot det. Men samtalet till min akassa fick mig att ändra mig. Åker jag kommer jag få vänta 19 veckor på att få stämpla igen när jag kommit hem i väntan på papper från Norge. Då var frågan... ska man åka ändå och hoppas att man vill vara där till och från i 6 månader minst fram till mina andra planer sätter fart och då sätta igång att läsa kurserna jag kommer behöva, utan någon inkomst alls. Inte säkert att jag hittar ett jobb på en gång när jag kommer tillbaka till Sverige igen.
Eller läsa kurserna så snart som möjligt och sen försöka åka över till Norge. Ja då blir ju svaret såklart att läsa kurserna först.
Men kommer jag komma iväg till Norge om jag skjuter på de eller kommer de rinna ut i sanden? Det visar sig. Trist är det alla fall att papper och lagar ständigt sätter snubbelben i mina planer.
Men roligt är alla fall att jag och Maggis nu har bokat tid på företagscentret! Inget ont som inte har nått gott med sig=)
Nu ska jag titta på film och coola ner mig lite.

2 kommentarer:

  1. det är jättesvårt det där, för man vill ju inte gå inkomstlös.

    Men nu får man ju jobba så lite så, jag förstår att du velar

    kramar

    SvaraRadera
  2. ja stackars liten, undrar vad han gjort?!, hmmm! Hoppas att allt är bra med dig.

    kramar, Tack för raderna Bellman hälsar

    SvaraRadera